Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrews, Sharon Vincz
TitelLimited Democracy: Voice and Choice in the Language Methods Class.
Quelle(1996), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Elementary Secondary Education; Higher Education; Language Arts; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Theory Practice Relationship
AbstractThis paper discusses "Doing Theory in the Methods Class: Focused Reflection," a chapter from the book "Whole Language Voices in Teacher Education" edited by Kathryn F. Whitmore and Yetta Goodman. The book chapter focuses on guided classroom reflection as a key element in the education of preservice teachers, exploring whether teacher educators demonstrate reflective practice in their courses. Two aspects of teacher education courses in language arts specifically designed to demonstrate reflective strategies for teaching and learning are discussed: the literature on reflectivity in learning, and course overviews and their relation to data collection and analysis. Then, the emergent themes in those data and implications for reflective teacher education are examined. The paper also looks at some new aspects of course reflection which have contributed to greater ownership of the courses by students; critical feedback for the professor; immediate negotiation of course content/methods; increased opportunities for voice and choice among students; and outstanding course evaluations. Two appendixes provide a set of protocols for reflection strategies and a sample feedback sheet. (Contains 21 references.) (ND)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: